• +36 30 780 9402
  • Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Gyógyszermentes, hatékony fejlesztési módszer a közoktatásban

A NeuroFeedback tréning szerepe a gyermekek iskolai teljesítményének fokozásában, az esetleges magatartási problémák enyhítésében
boys-286245_1920.jpg

Melyik gyermek ne szeretné a kezében tudni az irányítást? A legtöbb szülő és pedagógus számos olyan technikát tud felsorolni, aminek segítségével a gyermekek magukhoz próbálják ragadni a kontrollt, megnehezítve ezzel a nevelés nemes misszióját.

A NeuroFeedback a BioFeedback módszerek egyik fajtája, egy noninvazív, fájdalom- és mellékhatásmentes agytorna technika, amelynek segítségével a gyermek játék közben tapasztalhatja meg a vágyott élményt. Játszik, a játékban irányít, ezalatt bizonyítottan javul a figyelme és koncentrációs képessége, oldódik esetleges szorongása, csökken az agressziós hajlama, dühkitöréseinek száma. Még számos egyéb pozitív változás is elérhető a hetente 2-3 alkalommal végzett, alkalmanként mindössze fél órás, a legkevésbé sem megerőltető NeuroFeedback tréninggel.

A tréning során egy érdekes és motiváló videó játékot kell játszani, vagy mesét, filmet nézni, ami csak akkor sikeres, akkor élvezhető, ha a figyelemért és koncentrációért, valamint az optimális agyműködéséért felelős agyhullámok a megfelelő értéken mozognak.


Mi történik egy NeuroFeedback tréningen?
NFB final colorized 3.jpg
Az agyhullámok rögzítése a fejre helyezett 2 vagy 4 elektromos érzékelő segítségével történik. A hullámokat a készülék felerősíti, majd ezeket némi jelfeldolgozás után egy számítógépes játékban vezérlőként jeleníti meg. Ez azt jelenti, hogy a tréningen résztvevő mindenféle egér és billentyűzet nélkül, kizárólag agyi hullámainak manipulálásával játssza a számítógépes játékot. Amikor az agyi aktivitás a kívánt frekvenciatartományon belül növekszik, akkor a játékos pontokat szerez. Abban az esetben, ha a nem kívánt frekvenciatartományú hullámok potenciálja nő, a kliens pontokat veszít a játékban. Néhány alkalom után az agy fokozatosan elkezd reagálni a számítógép által javasolt ösztönző ingerekre, azaz a játékos egyre jobb eredményt ér el. A folyamat során a kliens önmagát fejleszti, melynek eredménye az agy nagyobb hatásfokú, optimális működése.


A NeuroFeedback nagy segítség az oktató-nevelő munkában is!
kids-1093758_1920.jpg

Ha csak közvetlenül az oktatásban jelentkező előnyökre fókuszálunk, a kutatások tartós javulásról számolnak be a koncentráló- és tanulási képességek, valamint a memória terén. Többször megfigyelték, hogy a tanulók pontokban mérhető javulást produkálnak NeuroFeedback tréningeket követő, ismételt IQ teszteken is.
Fontos megemlítenünk, hogy a diákok pszichés állapota is jelentősen befolyásolja az iskolai teljesítményt. A szorongás, függetlenül a kiváltó októl egyértelműen rányomja bélyegét a gyermek teljesítőképességére. A NeuroFeedback tréningek segítségével jelentősen csökken a belső feszültség, nő a stressztűrő képesség. A figyelem, a koncentráció javulásával és a belső feszültség csökkenésével párhuzamosan javul a teljesítmény, csökkenek az esetleges viselkedési problémák, javul az alvás minősége, könnyebbé válnak a mindennapok a gyermek és családja számára. Ez megerősíti a gyermeket abban, hogy létezik egy másik, a szó legjobb értelmében könnyebb út az eddig tapasztaltakhoz képest.

Belsővé váló reguláció, mint „kísérőtanár”

A viselkedés és a teljesítmény szempontjából van egy optimális arousal szint (az idegi-hormonális rendszer izgalmi szintje), amikor a viselkedés ideális, a teljesítmény pedig a legmagasabb. Ha az arousal szint alacsony, álmossá válunk és nehezebben tudunk koncentrálni. Ha az arousal szint magas, akkor a viselkedésünk dezorganizálttá, figyelmünk szétszórttá válik és teljesítményünk csökken. A szervezet az optimális arousal szint elérésére törekszik és igyekszik azt fenntartani, ez azonban csak akkor lehetséges, ha az agyi neuronok közti kommunikáció megfelelő, az agy az optimumon működik. A NeuroFeedback tréningek során a gyermekek elsajátítják az agyuk optimális potenciálon való működtetését, ezzel birtokba véve és kamatoztatva genetikailag kódolt képességeiket.


Összegezve a terápiának az oktató-nevelő munkában is jelentkező pozitív hatásait:

  • javul a figyelem- és koncentráció képesség
  • növekszik a teljesítmény a tanulásban, sportban
  • csökken a belső feszültség, stressz
  • megszűnik a szorongás
  • az alvás minősége javul
  • enyhülnek, adott esetben megszűnnek a viselkedési zavarok
    (agresszió, dühkitörések, dac, …)
  • enyhülnek, adott esetben megszűnnek a tanulási zavarok
    (diszlexia, diszkalkulia, diszgráfia, diszpraxia)
  • hiperaktivitás (ADHD) tünetei enyhülnek, adott esetben megszűnnek
  • figyelemzavar (ADD) tünetei enyhülnek, adott esetben megszűnnek
  • autista, asperger szindrómás gyermekek esetében pozitív változás, egy élhetőbb élet esélye
© 2017-2018. Neurofit Studio - Minden jog fenntartva! - All rights reserved!

Ez a weboldal cookie-kat (sütiket) használ azért, hogy weboldalunk használata során a lehető legjobb élményt tudjuk biztosítani.
Weboldalunkon történő további böngészéssel hozzájárul a cookie-k használatához. További információ